Oficina Jove de la Selva | Dia Escolar de la No-violència i la Pau
2152
post-template-default,single,single-post,postid-2152,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Contínuament estem bombardejats d’imatges i paraules relacionades amb l’agressivitat i la violència: a la televisió, a la publicitat, a les nostres relacions quotidianes. Fins i tot pensem i definim la “pau” com la no-violència, com l’absència de conflicte. Però realment és així? Certament el concepte de Pau és eteri i abstracte, però s’ha de fer l’esforç de definir-lo per ell mateix, des d’una perspectiva positiva que ressalti i posi de manifest tots aquells valors i actituds que la fomenten.

És per això que, aquesta setmana, coincidint amb el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) que es va celebrar dimarts en memòria de la mort de Mahatma Gandhi, des de l’Oficina Jove de la Selva hem volgut contribuir a aquesta reflexió i per això les dinamitzacions que hem fet als patis de l’Institut de Santa Coloma de Farners i de La Salle, de l’Institut Vescomptat de Cabrera d’Hostalric i la seva subseu a Breda i de l’Institut de Tossa de Mar, han girat entorn la definició de la pau. Concretament, a través de la metàfora de “l’arbre de la pau”, l’alumnat participant havia de pensar quines accions podien fer ells per posar els fonaments de la pau per tal de crear un ambient de respecte (arrels), alhora que quines coses s’aconseguien si la pau creixia i era fructífera (fruits).

 

Per altra banda, l’Institut Rafael Campalans d’Anglès va voler centrar-se i posar sobre la taula la violència que es pot produir en el propi centre escolar, i per això enguany el DENIP va treballar el tema de l’assetjament escolar o bullyng. Així doncs, tots els cursos han rebut un taller on a través de dinàmiques de posicionament, teatralitzacions, visionat de vídeos o cançons han pogut parlar i debatre sobre què és el bullyng, quins actors hi intervenen i què podem fer per a gestionar-ho. Una de les idees claus ha estat que les persones espectadores, que també són les que perpetuen la violència, han de passar a tenir un paper actiu cap a la resolució tot esdevenint respectadores.

“L’educació és l’arma més poderosa que pots utilitzar per canviar el món”, Nelson Mandela.